Eksamen del 2.1 - Praktisk IT-baseret produkt

Undervisningsforløb - "Inklusion i den pædagogiske praksis"


Temaet varer fem dage

Fagene spiller kollarborativt ind i hinanden, fagene er altså vævet ind i hinanden.

Undervisningsforløbet er tilrettelagt som tilstedeværelsesundervisning, der er delvist medieret af digitale medier. (Pasgaards definition e-videnscenter) Jeg tænker at e-læring kan bidrage positivt til læringen i dette tema, da de digitale medier med til at gøre undervisningen praksisnær.

Jeg vil bruge simulationsundervisning, da dette bringer praksis ind i teorilokalet og danner godt fundament for refleksion. Det er min erfaring at praksisnærhed kan motivere eleverne til læring. Den viden, der står beskrevet i bogen, kan være svær at læse sig til. Gennem simulation vil eleverne bedre kunne forstå meningen og se sammenhængen mellem det tekstbeskrevne, og deres praksis. Når jeg inddrager eleverne aktivt i processen, og de oplever medindflydelse, forventer jeg at en positiv udvikling af motivationen. 

Video:
Til simulationsopgaverne skal eleverne filme ud fra de cases jeg har stillet op. De filmer med Ipads som skolen har til rådighed. Jeg har endvidere booket stativer og mikrofoner. Videoerne filmes i learninglab, så der opstår en praksisnærhed. Videoer klippes sammen eks. i WeVideo eller andre programmer, digilab er til rådighed. Videoerne uploades i den fælles padlet, der er udarbejdet til temaet. Manuskript til simulationsfilm udarbejdes i google docs, så alle gruppemedlemmer er en aktiv del af udarbejdelsen.

Padlet:
Jeg er inden temaet udarbejdet en padlet for temaet, den fungerer som en online skrive- og arbejdsflade(opslagstavle), den skal bruges til fælles debat, vidensdeling og dokumentere gruppens arbejde. Padletten er et kollarborativt værktøj, da alle elever i klassen har ansvar for den fælles konstruktion af padletten. Efter temaet skal padletten stå tilbage som et værktøj, hvor eleverne kan gå tilbage og hente viden. Eleverne er altså indbyrdes afhængige af hinanden i udarbejdelsen af padletten, da den skal ses som en fælles konstruktion af viden. I Padletten bliver viden konstant diskuteret, bearbejdet og kan rekonstrueres, hvilket også er tanken i at arbejde kollarborativt (Bang og Dalsgasrd)
Jeg vil løbende gennem forløbet give formativ evaluering på padletten.

Thinglink:
Bruges til at analysere både udleveret film, samt elevernes egne film. Teorien som skal ses og analyseres på i filmene bliver visuelt meget konkret og tydelig. Eks. Det Nonverbale sprog eller ergonomise principper. Derved hjælper teknologien til at teorien bliver praksisnær.

Kahoot
Bruges til at samle op på temaets sidste dag. Eleverne udarbejder selv spørgsmål og quizzer hinanden.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar