Læringteoretisk problemstilling

Jeg er  underviser på pædagogisk assistent uddannelse. Jeg underviser primært på voksenhold EUV-1 elever, det er elever på over 25 år med min. 2 års erhvervserfaring. Jeg oplever at der på holdene, er meget stor forskel på elevernes faglige niveau. Det skaber polarisering i klassen, især ved gruppedannelse, hvor de fagligt "svage" elever bliver fravalgt eksempelvis ved gruppedannelse. Der er elever, der har meget svært ved at formulere sig på skift, jeg har oplevet elever, som slet ikke er i stand til dette.
Dette dilemma kræver at jeg som  underviser er i stand til at differentiere undervisningen, så den tilgodeser den enkelte elev. Jeg vil gerne undersøge om, jeg kan bruge forskellige teknologiske hjælpemidler, der tilgodeser den enkelte elev.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar