Eksamen del 3 - Blev min problemstilling løst?

Hvordan gik det så med min læringsteoretiske problemstilling? 


Løsning:
Når eleverne vha. digitale teknologier kan tilgå teorien på en praksisnær måde, håber jeg at der sker noget med forståelsen af den teori de skal igennem. Når jeg stiller opgaven åbent og eleverne dermed selv blive medskabere af produktet og dets indhold er det min forventning, at deres motivation højnes iom. at undervisningen giver mening for dem. De kan få øje på hvad de konkret skal bruge teorien til ude i praksis. Teknologien Thinglink er medvirkende til at eleverne kan anvende teori og få øje på teorien på en visuel møde f.eks. i faget kommunikation. Jeg håber at jeg ved brug af denne teknologi, at jeg kan løse udfordringerne eleverne har med forholdet mellem teori og praksis. Jeg er af den overbevisning og med en (lille) erfaring at jeg fastholder eleverne i deres læring og at den er meningsskabende, hvilket vil styrke deres drivkraft og motivation. Ved at gøre eleverne ansvarlige for udfyldelsen af padletten, er det mit håb og min oplevelse, at samspilsdimensionen og drivkrafdimensionen styrkes og eleverne udvikler socialitet.

Teknologierne: 
Eleverne skal have adgang til viden når de har brug for den (Padlet)
Eleverne skal have adgang til viden af flere kanaler (padlet, docs, thinglink, youtube)

Evaluering:
Som undervisere indtager jeg en konsulentrolle ift. eleverne og det er vigtigt for deres læring, at der er synlig progression. Dette vil jeg synliggøre ved feedup, feedback og feedforward. Dette foregår i grupperne, men også kollarbortivt på padletten. Ud over det, vil jeg som underviser også udvise engagement, motivation og troværdighed, da det ligeledes er vigtige faktorer.

Transfer: 
Det er mit håb, at eleverne når de kommer i praktikforløb eller efter endt uddannelse kan skabe transfer. At de kan genkende elementer fra undervisningen/simulationen som de kan bruge i situationer ude i praksis (nær transfer – stor lighed – identiske elementer). Undervisningen/simulation i konflikter og vold som udtryksform håber jeg både skal skabe en nær og fjern transfer (få ligheder, færre identiske elementer)

Perspektivering:

  • Fremadrettet Løser digitale teknologier elevernes udfordringer ift. motivation?
  • Kollarborativ temaundervisning og kollegaer? 
  • SOSU C’s IT politik

Ingen kommentarer:

Send en kommentar